مدیران عصر ظهور

خط مشی گذاری و مدیریت اسلامی

خط مشی گذاری و مدیریت اسلامی

آخرین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها

یکی از موضوعاتی که در مدیریت و علی الخصوص مباحث رفتار سازمانی در ساحت نظر و مباحث مدیریت منابع انسانی در ساحت عمل مورد بحث است، موضوع مدیریت زمان است. مدیریت زمان در رویکرد سکولار و مدیریت عرفی، مبتنی بر پیش فرض هایی چون محدودیت منابع از جمله زمان استوار شده است؛ این پیش فرض باعث می گردد که افراد ملتزم به مدل مدیریت زمان ارائه شده، اضطراب را همیشه به همراه خود داشته باشند. در حالی که در مدیریت اسلامی، بحث بر سر محدودیت منابع نیست؛ در مدیریت اسلامی، 24 ساعت شبانه روز می تواند به 48 ساعت، 72 ساعت و ...مبدل شود، به عبارت دیگر در مدیریت اسلامی و سبک زندگی اسلامی همیشه 2 در 2 چهار نمی شود، بلکه ممکن است ارزشی بیشتر نیز پیدا کند؛ مفهوم زمان در مدیریت اسلامی مفهومی بسیط و خطی نیست، بلکه مفهومی چند بعدی است. این مساله همان است که ما از آن با عنوان «برکت» یاد می کنیم.

اگر مدیران سازمان های اسلامی، سبک زندگی سازمانی اسلامی را در سازمان ها، منطبق بر اصول اسلامی نهادینه سازند، نتیجتاً سازمانهای ما بهره وری چندین برابری و غیرقابل پیش بینی را تجربه خواهند کرد.

فایل پیوست، تلاشی از این دست در حوزه مبانی مدیریت زمان در اسلام توسط استاد گرانقدر حجه الاسلام والمسلمین دکتر ولی الله نقی پور است. مدیرانی که دغدغه مدیریت اسلامی و سبک زندگی سازمانی اسلامی را دارند می توانند از فایل پیوست جهت مدلسازی سیستم انضباط در سازمان بهره گیرند.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی